Retouren


1. Zichttermijn & Retourregels

Voor je icewear.nl bestellingen geldt de wettelijke  zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld.
Controleer alsjeblieft direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we je vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden. 
 
Ben je niet tevreden over het artikel, dan kun je het  retourneren. Dit geldt ook voor actieartikelen en artikelen uit de opruiming. Je kunt het artikel retourneren:
  • Binnen de wettelijke zichttermijn van 14 dagen,  als het artikel compleet is, ongedragen (passen mag), ongewassen,  in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking
Sommige artikelen kun je niet retourneren.
Het gaat dan om:
  • Producten die overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast
  • artikelen die duidelijk persoonlijk van aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden
Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

2. Retourafspraak

Voor een snelle en goede verwerking van het teruggestuurde artikel is het volgende van belang:
  • Vraag een retourbon aan via  info@icewaer.nl en geef aan om welke artikel(en) het gaat .
  • Voeg altijd de retourbon bij het pakket.
  • Stuur je meer dan één pakje terug en heb je maar één retourbon, voeg dan bij de andere pakketten een kopie van de retourbon.

  • De artikelen kun je afgeven bij een Postnl Sevicepunt.


3. Kosten retourneren

Je dient zelf de kosten voor het retouneren te voldoen.
Als je de gehele bestelling retourneert, worden de in rekening gebrachte verzendkosten gecorrigeerd. Behoud je een deel, dan betaal je voor het verzendklaar maken, controleren, transporteren en bezorgen van je bestelling een bijdrage afhankelijk van artikelsoort en -gewicht.
De artikelen worden uiterlijk binnen 2 weken na ontvangst in ons magazijn retour verwerkt.
Heb je je bestelling vooraf met iDEAL betaald en is er door het retourneren of annuleren van artikelen een tegoed ontstaan, dan storten wij dit direct terug en staat dit binnen 14 dagen weer op je rekening. Tegoeden, ontstaan door het verzilveren van een waardebon betalen wij niet uit.

4. Ruilen

Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent. We brengen dan ook verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze bestelling.
Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

5. Retour volgen

Niet alle artikelen worden altijd tegelijk door ons verwerkt, ook als je ze in één keer hebt geretourneerd.  Via Email zal je op de hoogte worden gehouden.
Is het meer dan twee weken geleden dat je iets retour hebt gestuurd en is je retour nog steeds niet verwerkt bij je saldo of (in geval van een iDEAL betaling) teruggestort op je bankrekening, dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.